Hur får man tiden att räcka till?

Ja, som rubriken lyder... Hur sjutton får man dygnets alla timmar att räcka till? Jag har ju som bekant gått ner en del i vikt (över 30 kg nu) o gjort ett försök till ett hälsosammare liv. Vilket går sådär just nu faktiskt. Jag kom igång ganska bra med promenader/jogging/löpning. Men sen då? Nu kommer jag aldrig ut mer... O jag vill verkligen ut o röra på mej. De är inte så att jag gått o blivit lat o tappat motivationen. Nej nej. Den finns där. Men hur får man tid? Jag har 2 jobb, typ. (tårtorna o asststentjobbet) 2 små barn som kräver enormt mycke av min tid o en sambo som jobbar typ jämt när inte jag jobbar. O när vi båda är lediga samtidigt umgås vi gärna, hela familjen tillsammans. För det tycker jag är viktigt, om man ska funka som en familj. Så... Vad gör man? Går det att ha 2 jobb, 2 småbarn, sköta hushållet, ta hand om relationen till sin älskade, träffa vänner o familj samt träna o laga/äta hälsosam kost?

Hur löser andra sånt här? Jag fattar faktiskt inte hur dom gör det...

Min största mardröm är att gå upp i vikt igen. Det vill jag verkligen inte. Aldrig mer! Jag vill MÅSTE ut o röra på mej. Dels för vikten, men oxå för min kropps skull. Jag har nämligen börjat få skitont i fogarna igen. Känns som att hela mellanpartiet på mej ska slitas sönder i tusen bitar. Tror att de kan ha o göra med att jag inte har varit ut o rört på mej på länge... Crap!

Näe... Tips någon? I really need it!

Tjockis Milis Augusti 2010.


En liite smalare Milis, Påsken 2011

Kommentarer
Postat av: Michan

Träna lite hemma på kvällen när dom har lagt sig, jag har samma problem som du men nu är det dags att börja träna

2011-05-15 @ 18:44:49
URL: http://www.michaela-michan.blogspot.com/
Postat av: Sara S

Försök göra det med barnen.. Promenader & sånt om det går. Samma när ni umgås hela familjen, Tim mår också bra av att gå ut och gå.. Och sen som ovanstående, finns jättemånga lätta övningar utan någonting.. Finns hemmadvder som man kan köra.. Annars är hantlar superbra & plankan nån minut om dagen..Små muskelövningar !=)

2011-05-15 @ 23:24:10
URL: http://saraschenning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur har du gjort för att gå ner så mycket i vikt? otroligt bra gjort! :) och Du har en härlig blogg :D

2011-05-18 @ 16:46:36

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0