Små små steg.

Jag är inne i en sån där "ja örk int nå" period. Jag har inte lust med nånting. Jag orkar inte. Men ändå gör jag en massa. Svårt att förklara...

Jag är less på att ingenting händer. Går runt o är arg o irriterad hela dagarna. Suckar. MEN... Jag tar tag i skiten! Jag lever nu efter filosofin "vill man ha nånting gjort, får man göra det själv". Så sant så!

I onsdags försökte jag (förgäves) att rensa avloppet till tvättmaskinen som varit igenproppat sen i påskas (!!!).

I torsdag städade/rensade jag tvättstugan, o såg till att avloppet rensades. Det var inte en dag försent vill jag lova. Som jag väntat!!

I lördags skruvade jag ner ett par hyllor som jag velat gjort länge, men väntat på att någon annan skulle ha hjälpt mej med.

Igår städade jag bort lite takpannor från gården.

Små saker... Som är stora för mej. När man går runt hemma hela dagarna o ser allt som måste göras, men inte görs (av olika anledningar) blir jag less. Jag går runt o stör mej på det. O förut kunde jag vänta i flera år (vilket slöseri med tid va?) Men nu skiter jag i det! Jag gör det själv! Jag kan inte gå runt o sura o vänta på att någon annan ska göra det...

Nästa sak att ta tag i är fondväggen i vardagsrummet, o sen kanske jag målar klart dom där skåpluckorna i köket som varit omålade i 4,5 år.

Jag vill, o jag kan!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Känner igen den där fasen!



Meen det går frammåt, allt blir så mycket bättre o man blir nöjd efteråt att det äntligen är gjort :)



2011-06-07 @ 13:26:31
Postat av: eriika

klart som fan!

och ibland undrar man ju vafan man ha karlarna till egentligen.. dom ser sällan sånt som behöver göras och tar ännu mer sällan till sej att få det gjort :P

2011-06-07 @ 13:47:44
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Mia

Fan va bra milis!!!! :-)

2011-06-07 @ 17:21:44
Postat av: Jannica

KRAM på dig finis, du kan allt :):)



Två tävlingar uppe i bloggen nu :D

Ängel från Silverbiten och sedan TVÅ träningskortlekar kommer lottas ut :D Trevlig helg:)

2011-06-10 @ 09:59:43
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0