Vitchoklad cheesecake med jordgubbssås.

Tänkte dela med mej av ett recept på cheesecaken jag gjorde på nyårsafton. Riktigt god vart den, o de tyckte alla andra oxå. Smakade ganska somrigt med jordgubbssåsen :)

Du behöver:
200 g digestivekex
75 75 g smör
400 400 g philadelphiaost
250 250 g kesella 10%
100 100 g vit choklad
1 1 dl strösocker
3 3 st ägg

1 paket frysta bär (jag tog jordgubbar)
ca 3-4 msk strösocker

Cheesecake:
Värm ugnen till 175 grader.

Mixa digestivekexen.
Smält smöret och blanda i kexsmulorna.
Tryck ut i rund form med löstagbar kant, 24 cm i diameter. Grädda i 10 minuter.
Tag ut formen och sänk ugnen till 150 grader.
Smält den vita chokladen över vattenbad eller på låg värme.
Vispa ihop philadelphiaosten, kesellan och sockret. Rör i chokladen och äggen i philadelphiaostsmeten.
Häll smeten i formen och grädda i 30 minuter. Låt svalna.

(jag fick dock ha kakan inne i nästan en timme innan jag vart nöjd)

Jordgubbssås:
Koka upp de fysta bären, o mosa dom lite om du känner för de. Ha i sockret. Klart!

Låt kakan stå en stund i kylen innan servering, då blir den godast ;)


Nooooom!

Kommentarer
Postat av: eriika

ba så du vet så stjäl jag det här receptet av dej :) det såg int dåligt ut nåååånstans!

2011-01-12 @ 18:21:37
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Betty

Gud så gott det låter, måste provas!



Vilka jättefina killar du har, coola namn =)



kram

2011-01-12 @ 19:40:53
URL: http://frubettys.blogg.se.se

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0