Förlossningen...

Hej och ursäkta den hemskt dåliga uppdateringen. Igår va en hektisk dag. Vi va o lunchade med Tims kusin en stund. Jättetrevligt! O efter de tog vi en kaffe. Sen fick Tim något ryck att vi skulle åka till Borlänge o handla en grej till bilen. Så de gjorde vi...

Efter de gick vi på kupolen en stund o kikade efter något att sätta på lillebror när han kommer till världen. Hittade en body jag gillade efter många om o men. Även en matchande liten mysse. Han kommer bli söt. Bild kommer.

På vägen hem fick Tim ytterligare ett ryck o kom på att eftersom vi ändå va "in town" så kunde vi åka o hälsa på hans kompis Tommy. Och så fick de bli. Vi vände. Haha!

På vägen hem slog de mej att jag knappt känt lillebror röra på sej alls. Under hela dagen. Skumt! Han är annars en väldigt livlig bebis. Så vi åkte hem, ringde förlossningen, åkte o lämnade Devin hos barnvakt, o drog upp till Falun. Till förlossningen.

Prick klockan 00 kom vi dit. Så fort en BM hade känt o klämt på magen började lillebror böka runt som aldrig förr. Typisk, men ack så skönt att veta att han lever o mår bra. Fick ligga o göra en CTG kurva i nästan en timme. Lillebror va väldigt aktiv, så dom fick ingen riktig koll på hans hjärtljud. Sen kollade dom med ett UL hur mycke fostervatten som fanns. Jag antar att de va bra!? Och så kollade dom även hur han låg. Den BM vi hade tordde att han hade vänt sej, o låg med huvudet ner, medan jag sa att han inte gjorde de. Läkaren letade, o letade, o letade efter huvudet. Men hittade det inte! Haha!!! Har huvudet trillat av nu oxå, frågade jag. Näe, det hade de troligen inte gjort, utan låg inbäddat under mitt högra revben, så de syntes inte på deras dåliga UL apparat. (dom har bättre på dagarna)

Sen gick läkaren ut o skulle fundera om vi skulle ligga kvar där över natten, i väntan på att våran ordinarie doktor skulle börja jobba, så hon fick göra ett till UL. Varför vet jag inte riktigt tyvärr. Men efter typ 20 minuter kom hon in igen på rummet o sa att vi fick åka hem, o att hon skulle prata med våran läkare imorrn. Och om de va så att hon tyckte att vi behövde komma tidigare (har en tid på torsdag annars) på UL så skulle dom ringa.

Jätteskönt att han mår bra, o att allt verkade vara som de ska. Men ändå kan man inte låta bli att tänka, o bli orolig. Läkaren va ju oxå orolig. Men för vad? De vet jag inte. Hon vill väl inte skrämma i onödan I guess... Får se om lillebror är som vanligt idag. Hope so. Annars skulle vi ringa direkt iaf.

Så nu är de bara att vänta tills torsdag... Drygt. Jag kommer bli så glad när allt är över.

Kommentarer
Postat av: Jinxan (JinxLinda)

Oj vad otäckt <3 Skönt att det verkar bra iaf

2010-04-30 @ 13:42:16
URL: http://jinxan.se/blogg/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0