Lampor o rutchkanor...

Igår va vi o grattade min moster som fyllde år. Devin hittade genast något roligt att göra, som vanligt... Pia hade flyttat dit hennes vilofotölj. Ni vet, en sån där i rotting som man ligg/sitter i, som finns på Ikea. Devin förstod nog inte riktigt syftet med den. Men gjorde snabbt sin egna tolkning av den nya möbeln. De va ju en rutchkana!! Såklart! ;) Oj vad han åkte. Han tyckte den va jättekul. Varför har inte vi någon rutchkana i vardagsrummet? Ja, de kan man ju undra...

O när vi skulle åka hem, o gick till bilen kollade han sej runtomkring, o sa lampa! Va? Tänkte jag... Jag såg då ingen lampa... O så pekade han: LAMPA!! Då va de stjärnorna han menade ;) Så igår va alltså första gånegn han fick syn på stjärnorna. Gulliga unge! ♥ Han va helt fachinerad av alla tusentals lampor uppe i syn.

Tänk vad mycke underbart o roligt man får vara med om som förälder!
Jag förstår inte människor som INTE vill ha barn. Alltså inte ens någon gång i livet... De är ju de bästa som finns!

Kommentarer
Postat av: Jannica

sv; joo me tjejen som ska hjälpa mig har inte hört av sig :( hon skulle höra av sig när hon fick tid över.

2011-02-23 @ 14:29:30
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Lillevi

Jag förstår dem till fullo, för jag var en av dem.

Men sen "fick jag lov" att ta hand om Lowa, och känslan av att ta hand om någon annans barn gjorde att jag ville ha egna!



När barnen inte är en egna så får man ju aldrig de där grejerna som vi föräldrar uppskattar så sjuk mycket.



innan så tyckte jag att det mest var drygt med allt skrikande, hoppande upp och ner osv.

2011-02-23 @ 15:18:00

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0