Helgen.

Har varit en ganska stressig helg. Eller ja. Nu är de ju mitt i veckan då. Men helgen som va. Ja, ni fattar... I fredags gjorde jag tårta typ hela dagen. Lördagen likaså. Vi skulle fira Mai (Tims fd. plastmamma. Krångligt de där, haha) som fyllde 50 år för ett tag sen. Så jag skulle överraska henne med en tårta. Vet att hon har velat haft en ett tag nu ;)

Tårtan.
Chokladbottnar, fyllda med blåbärsmousse o hallonmousse.
Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt o dekorerad med sugarpaste o marsipan.

Closeup.

I måndags började jag med en annan beställning. En tutt tårta till en kille som fyllde 15 år. Fast han hade heller ingen aning om att han skulle få den. De va hans mammas (o Tims idé). Haha! Stackarn!!
Såhär blev den iaf:

Lite ljusa färger på bilden bara...
Ljusa bottnar, fyllda med chokladmousse o hallonmousse.
Spacklad med chokladsmörkräm. Täckt med sugarpaste.

Slutet gott, allting gott ;)

Kommentarer
Postat av: Emmah

Vilka tårtor du gör! Helt underbara!

Kommer en beställning härifrån nästa gång nån fyller år :)

2010-09-29 @ 12:23:49
Postat av: eriika

haha awesome! fan va duktig du är :)

2010-09-29 @ 15:56:28
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Milis

Emmah: Låter bra de :D

Tack Eriika!

2010-09-30 @ 10:02:06
URL: http://maze.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0