Kropps- o viktfunderingar...

Alla i huset sover, utom lilla Milis, för hon bloggar. Typ...

Nu är de dags att ta tag i kroppen igen känner jag. Efter nästan ett halvårs invaliditet har man tappat de mesta som en gång kallades för kondition o form. Jag är en pösig säck med potatis. Fast utan knölarna. Jag är pösig helt enkelt. (med all rätt kanske?) 15 stadiga kilon gick jag upp under graviditeten, och hamnade på samma slutvikt som när jag väntade Devin. Huvva ligen! Nu är de bara att ta tag i vikten igen med andra ord. Jag har gått ner 10 kilo "gratis" nu i veckan iaf, vilket är en bit på väg. Men vägen ner till min målvikt är/känns lång. Minus 20 kilo till. That's alooooot! Men kanske inte helt omöjligt. Vad vet jag... Men går jag ner 15 kilo till är jag nöjd, o har de som mål just nu. Samma mål som jag hade i somras.

Men än så länge kan jag ju faktiskt inte röra på mej särskillt bra. Foglossningen har blivit bättre, men den känns ju fortfarande, speciellt om jag varit "aktiv" under dagen, o burit lite o haft mej. Så de där med motion får vänta tills kroppen själv vill. Jag ska inte ha för bråttom så de blir knas. Men kosten är ju något jag faktiskt kan göra nånting åt. De blir ganska mycke fikandes här hemma nu, iom att alla vill komma o träffa våran nya avkomma. Jobbigt att fika mycke. Inta bra alls för vikten. Så de där med fikabröd skippar jag 9 gånger av 10. De känns bra. O så har jag bestämt att de är godis på lördagar som gäller. Vi får väl se hur länge de varar ;) Haha! Men hursomhelt, jag ska göra vad jag KAN. Alltså tänka på vad jag stoppar i mej. Så får vi se hur de går...

Nu ska jag nog oxå försöka powernappa lite. Det behövs!! G'nite!

Kommentarer
Postat av: Dessan

Hejja Milis, du fixar det! själv ska jag också försöka gå ner lika mycket men jag har ju inget att skylla på som du förutom min egna lathet haha :)

2010-05-27 @ 12:38:48
URL: http://dessan87.blogspot.com/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0