Mi Casa Su Casa?

Eller hur de nu stavas... Idag fick vi äntligen hämta lilla Kapten Krok :D Hon som hade Kroken vart lite lessen när vi skulle åka, men hon får nog snart se honom igen tror jag ;) Alltså komma hit på sin lilla moppe o hälsa på.

När vi kom hem öppnade jag buren o ställde in den i köket, så Kroken skulle få gå ut när han ville. Zelda kikade förbi som hastigast, måttligt intresserad. Jisses vad rädd Kroken blev. Stackarn har väl aldrig sett en hund förut kan jag tänka mej. :/ Satte mej vid datorn o väntade på att han skulle våga komma ut. O efter en timme eller två hörde jag att han morrade o fräste åt Zelda, som hade gått in i köket. Hon käkade av hans mat. GREAT! En hund som gillar blötmat för kattungar. Inte konstigt att Kroken blev sur. Zelda verkar tro att allt som finns i de här huset är hennes. Eller att man ska dela med sej åt minstonde... Hmm...

Så efter den incidenten satt han i sin bur i några timmar till innan han vågade komma ut. Nu har han iaf både ätit, druckit, kissat o fräst. Friskhetstecken, javisst ;) Han verkar även vara väldigt kelig o snäll. Skönt! Nu ligger han på armstödet på soffan o halvsover. Zelda ligger i andra änden av soffan. Hoppas dom kommer överens snart. Jaja. Hittills går de bra iaf. O de är jag glad över!

Nu blir de en film, o sen sova. Devin somnade för en stund sen...



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0