The World of Apple!

Satt o spelade på min mobil nyss. Angry birds. Låter de bekant? De är iaf ett spel där man, med hjälp av olika fåglar, ska döda gröna, fula grisar. Man skjuter alltså fåglarna med slangbälla mot grisarna. Simpelt, men kul.

Först fanns det bara till Iphone, men i höstas kom de även till Android mobiler. Göttans!

Efter en stunds spelande slog de mej... Iphone håller på att ta över världen!! Typ alla jag känner har en Iphone. Läskigt! Maria o Göran är dom senaste anhängarna till skiten. Även min Maria har skaffat en. (förrädare!) Johan o Lena med. Tim har oxå en (nyhet?) Cattis har oxå en. Linnea likaså...

O de värsta av allt: Alla som inte har en, vill ha en! (Typ)

Men vad är de o ha, seriöst? Vad har en Iphone som är speciellt? Förutom att den kostar multum... En skärm av glas? Skitkasst enligt mej! Då kan den ju gå sönder huuur lätt som helst. Stor skärm? Ja, kanske de. Men då är den även lika stor som en tegelstensmobil a la 1990-tal. Roliga (meningslösa) appar? Japp, de har den. Men de finns ju till Androidmobiler oxå... Bra kamera? Öhm, NÄE! Vekrligen inte! Hmm... Vad finns då kvar? Ipod. Ja, de är ju jättebra att kunna lyssna på sina mp3:or, direkt i mobilen. Så nytänkande! Noooot. De kunde man väl redan 2005? Inget nytt, inget specifikt för Iphone med andra ord.

Vad är de då som är så speciellt med just dessa mobiler, som gör att folk är helt ganla i dom, o gärna betalar typ 5000 för att få äga en? Samt köa en hel natt, bara för att bli först med den senaste modellen?!

I don't get it...

En bra Iphone, är en trasig Iphone...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ibörjan hatade jag den, nu älskar jag den.

Den är så lätt att navigera med, så lätt att hoppa från internetsida till internetsida, o bara avbryta och ringa ett samtal.

Bra facebook sida, o ja det är ju ingen telefon, det är en dator.

För mig är det min lilla dator, som jag använder till massa saker, helt sjukt men jag kollar faktiskt tom på film i den!

Kan ligga i sängen o se på film i den, fast jag har datorn bredvid, eller varför inte lägga mej och se på tvn?

Sjukt.



Hatar att jag älskar den!



Hatar att jag vill ha en fyra!

2011-03-03 @ 12:21:53
Postat av: eriika

haha våga vägra iphone!

jag har en nokia n8 som jag är sjukt nöjd med, finns dock inte lika mycke appar till symbian som iphone och android, men jag överlever känn jag ;)

2011-03-03 @ 12:26:32
URL: http://headtrips.blogg.se/
Postat av: Svärfar

Din svärgubbe är som vanligt undantaget som bekräftar regeln....jag har ingen och har aldrig önskat mig någon.....Har en Ericsson mobil som är över tre år gammal, det är väl bara att gräva ner sig.

2011-03-03 @ 13:45:17
Postat av: itsallabouttakingcontrol - 5 6 k i l o

Re: Det är bara steka kycklingsfilé på spisen, med grillkrydda. Sen blanda med sallad, roccula, tomater, majs. Jag brukar även ha salladsdressing till. Kram


Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0