Pensionärsville!

På våran gata bor de bara en massa pensionärer, vi, och en till småbarnsfamilj. O jag börjar se ett mönster. Jag kan inte låta bli att fundera. Varför?? (man ser allt när man bara går hemma om dagarna o har tråkigt)

Dom har minst 2-3 årsvedar liggande. För man vet ju aldrig när man kan behöva 20 kubik med ved...
Dom skottar snö hela dagarna, om de så bara har kommit 2 cm. De ska bort!
Dom hackar is på sina uppfarter. För man KAN ju halka...
Dom går ut med stavar, med sina små, feta, ouppfostrade, skällande hundar.
Veckohandlar gör dom säkert oxå. Har inte kollat något närmare på de...
O de läskigaste av allt: Dom vet ALLT om ALLA!

Och varför gör dom då detta? Folk kan ju faktiskt få för sej att dom har något sorts liv...

När jag blir pensionär ska då jag inte skotta, ha en liten ful hund o strosa runt hemma hela dagarna. Jag ska ut på äventyr! Resa, sola, äta sjukt god mat o umgås med vänner. Helst bo i något varmt land på vintern... Inte bo här, i den lilla byn, där alla vet allt om alla.

Nej tack!

Usch vad jag längtar efter att bli pensio...


Jag om 45 år, vid mitt vinterplace...

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0