Gå på pulver??

Håller på o förbereder mej inför lite hetsbantning. Haha! Näe, så illa kanske de inte är... Men eftersom jag har några envisa gravidkioln kvar nu (9 kg) tänkte jag göra nånting åt dem. För gott!

Ända sen Levis föddes har jag ju kört, mer eller mindre, med att bara unna mej fikabröd o sånt på fredagar eller lördagar. De har funkat finfint. Mitt sögsug är helt borta! :) Så de är ju alltid något. Men vågen har jussom stannat. Jag kommer inte ner nå mer på de viset längre. De krävs extremare saker nu. O de här med att träna o motionera är ju bara att glömma. Min kropp vill inte vara med än. Jag får skitont i fogarna bara jag går fram o tillbaks till dagis vissa dagar, o de är bara 1 km :S

Så de får bli pulverdiet. Jag vet att de funkar. Höll på med Cambridge i några dagar 2009, efter jag fått Devin. O då gick jag ner 3 kg på 3 dagar. Sen pallade jag inte mer... Plus att jag fick slut på goda smaker, haha! Men nu är jag mer motiverad än nånsin! Nu ska jag bli av med dom där kilona! Punkt slut!

Läser för fullt vad andra har att säga om diverse olika pulverdieter. Nu står de mellan cambridge (igen) eller modifast. O den förstnämnda har jag ju redan testat, så nu ska jag nog prova Modifast. Har beställt hem tre provpåsar. Hoppas dom går ner, o smakar likvärdigt med cambridge iaf...

Modifast är dock inte lika kalorisnål som CB. Man får i sej 800 kalorier om dagen, ist för ca 450. Men de kanske bara är bra? Annars hamnar man ju i koma :p Vet ju hur slut o yr jag va efter bara tre dagar med CB. Kanske funkar bättre med MF. Hoppas de!

Så nu väntar jag på mitt provpaket från Modifast, o ska smaka dom, o är de något o ha så kör jag på de tills jag blivit lite lättare.

Wish me luck! Uppdaterar om hur de går...

Kommentarer
Postat av: eriika

jag ahr provat camebridge oxå, gav upp efter en vecka, fick ba i mej 2 om dagen om ens de, så jävla äckligt.. höll ju fan åp att gå sönder på insidan av götte-sug. jag älskar mat för mycke helt enkelt :P annars kan jag rekommendera matdagboken.se.. räkna kalorier och sånt. och räkna ut hur mycke kalorier man bränt under dagen.. typ av så många minuters dammsugning/promenad/städning i allmänhet/sit-ups/whatever.. tillochmed shopping :) hur som helst hoppas jag att det går bra för dej med viktnedgången vilket alternativ du än väljer!

min vikt står still sen 2-3 månader. ska ta tag i det efter helgen (tobbe fyller 25 så de blir massa götta..undanflykt? NÄHÄÄ). fast jag känner mej rätt duktig ändå, gick ner 33 av mina 30 babykilon på 4 månader :D synd ba att magen ser ut som hej-kom-och-hjälp-mej.. nästan så jag vill börja träna, men de är ju så sjuuuuukt jobbigt :P



SV;

ja jag har ju en konstnärlig ådra som jag missat totalt, kanske är nått jag kan försörja mej på efter min mammaledighet? :D



hahah en fet fisk!? de låter sött iaf! du får bju på en bild eller ta fram din konstnärliga sida oxå kanske? ;)

2011-01-03 @ 21:28:44
URL: http://headtrips.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0