Listmänniska...

Jag är en listmänniska. Har alltid varit. Jag tror de är något av det sociala arvet, som jag ärvt av min "mamma". Hon gör oxå alltid listor. Skitpraktiskt tycker jag. Skitdåligt tycker andra (läs: Tim)

Jag gör listor på saker som behöver handlas, saker som ska göras, saker som MÅSTE göras, matlistor, saker som ska packas (typ vid barnvakt eller resa) för o nackdelar med saker, om jag har beslutsångest, listor med grejer jag behöver/vill ha, o listor med människor (typ gästlistan för mitt låtsas-bröllop och låtsas-dop)

Man kan göra listor för allt tycker jag. Skitbra ju! Då ser man ju vad som behövs göras te.x. Tim blir bara sur när jag gör en lista, han säger att han känner sej stressad av att veta vad som måste göras. Men hallå?! Varför då? Det borde han väl undermedvetet veta ändå, o känna en inre stress av? Bättre att kunna titta på skiten, göra något som står på listan, o woilá: Stressen minskar, självförtroendet ökar.

Så ser då jag på de hela...

Nu ska jag göra en lista med saker som JAG ska göra innan helgen. Inte Tim ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag gör med listor, ganska ofta faktiskt.

Det är bra då ser man vart man är, vad man har kvar att göra, och vad man faktiskt gjort!.



Suveränt!



( Tror Martin o Tim delar ytterliggare en gen dock )

2011-05-10 @ 14:07:00

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0