Skev kroppsbild...

Japp. Dags för lite serious talk igen. De va ett tag sen sist...

Igår satt jag o kollade på kroppsbild. Bra sida tycker jag. För er som aldrig varit in där kan jag säga att de är en blogg/sida där folk får skicka in bilder på sej själva (oftast i underkläder) O sen skriver dom ålder, vikt, längd o ibland BMI. Alltså en bra sida. De finns verkligen alla sorters kroppar där. Tjocka som smala. Jag brukar sitta o titta o gissa på bilderna vad dom väger (sjukt intresse? Svar: ja!) o försöka hitta någon som väger lika som mej, som har samma längd. Svårt faktiskt... Har hittills inte hittat någon... Kanske borde skicka in en bild på mej själv?! Näe... Då skulle fan folk bli mörkrädda, haha!

Anyway...

Efter en stunds bläddrande hittade jag äntligen, vad jag trodde, en kropp som liknade min. Sådär såg ju jag ut! Trodde jag... Men de visade sej att tjejen på bilden vägde 45kg MER än mej. Skevt värre Milis. Jag tror alltså att jag väger 105 kilo? Eller? I don't get it. Vi ser ju lika ut... Eller är de så att jag har världens skevaste kroppsbild? Kanske...

Jag borde vara nöjd. Sluta klaga över min kropp. Börja älska den. O framförallt ta hand om den, ist för att ständigt plåga den genom att gå på sparlåga. Men icke. Jag jobbar på det.

Jag har gått från ett BMI på 33 (fetma!!!) till att nu ha 21,51 (normalvikt). Minskat 11,5 i BMI alltså, inom ett år.

Jag borde alltså vara nöjd. Som sagt....

Kommer jag nånsin att bli det?

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0