En vanlig dag i mitt liv...

Efter som en av världens bästa bloggar, Spiderchick så vänligt frågade, så tänker jag nu skriva om hur våran vardag ser ut, i det stora hela...

06.00 - 07.00 Ett eller båda barnen vaknar, o alltså jag med.

07.10 Ger barnen varsinna smörgåsar, för att förhindra stortjut medan jag pysslar med att vakna.

07.15 Vällingdags för Levis, efter följer lite bollibompa tittande o lek.

08.40 Dags att klä på barnen o dra till dagis.

09.00 Lämnar Devin på dagis, o jag o Levis återvänder hem själva.

10.00 Sover antagligen middag medan Levis gör det. (om jag inte måste baka)

12.00 Levis vaknar o vill ha lunch, vilket han får. Ibland händer det att jag oxå äter.

12.30 Försöker göra nyttosaker, så som städa, blogga o pyssla.

14.00 Hämtar Devin på dagis, o leker sen ute på gården om värdet vill. Annars går vi in o äter mellis.

14.30 Pappan i hemmet kommer hem, o diskuterar hur vi ska lägga upp resten av dagen. Oftast åker vi o hälsar på någon av våra vänner samt rastar våran barn.

16.30 Lagar middag o sen äter oftast hela familjen tillsammans.

17.30 Barnen börjar bli skittrötta o griniga, o man får göra allt för att underhålla dom. Vilket vi gör. Tv, lekar, pussel, böcker osv... Oftast funkar ingenting...

19.00 Duschdags (om de är en sån dag) sen borstas tänder, pyjamasar sätts på, o sen läggs barnen. Devin brukar somna ganska omgående, medan Levis brukar ligga o bråka en stund (typ en timme...)

20.00 Barnen sover (om man har tur) Dags för egentid. Vad gör man utan barn? Minns inte. Brukar oftast kolla på TV, kanal 5 för att vara exakt. Ibland måste jag även baka lite inför någon beställning. Bloggar gör jag oxå, samt läser bloggar. Tim sitter mest o smeker sin Iphone i soffan...

22.00 Är oftast skittrött o går o lägger mej. Ibland händer det (okej, ofta) att jag fastnar framför någon gripande blogg i en timme till...

23.00 Sover som ett litet barn...

Kommentarer
Postat av: spiderchick

hehe härligt :-)

2011-05-13 @ 13:56:04
URL: http://spiderchick.nu

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0