Kassler med ris i ugn.

Idag åt jag lite mat. O då vill man ju äta något gott, så idag fick de bli kassler i ugn :) Jättegott tycker både jag o Tim.

Detta behövs:
Ris (ca 4 portioner)
Kassler, ca 500 gram
En tomat
En burk skivad annanas
2 dl matlagningsgrädde
2-3 msk sweet chilisås
Ost


Koka ris. O sätt på ugnen på 200 grader.
Skiva kassler o en tomat. Häll av saften från annanasburken.

Lägg allt i en ugnssäker form. Typ såhär kanske?!


Blanda matlagningsgrädde o sweet chilisås. Kanske 2-3 msk av sweet chilin (höftar lite), o en förpackning grädde. (jag tog dock vanlig vispgrädde eftersom vi inte hade något annat hemma. Funkar fint de med...)

Häll av riset o lägg i formen, breve kasslern. Häll på såsen. Täck med ost, o släng in i ugnen i ca 20-30 minuter. Osten ska få lite färg.

Klart! :)

Kommentarer
Postat av: Jannica

Mumsigt :D

2011-01-28 @ 22:13:57
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Linnea

helt plötsligt vet jag vad jag ska äta någon dag..

2011-01-28 @ 23:22:21
URL: http://heartbreakern.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0