Svar!

Svarar på kommentarer här ist:
Elin: Näe, de där med droger känns ju inte helt rätt ;) Jag pulvrar Modifast... De finns på apoteket att köpa. Även på modifast.se. Funkar jättebra tycker jag, o smakar tusen gånger bättre än de andra pulverdieterna jag smakat...

Mickis: Okej! Du/ni är välkomna på pannkakskalas anytime! (säg till innan bara, hehe)


Så... Nu va de avklarat! ;) Idag är en tråkig hemmadag. Har tusen saker att gör här hemma, men ingen ork. Tror jag håller på o bli sjuk. Har tagit en Ipren, hoppas den hjälper... Barnen är oxå lite sjuka, eller ja, snoriga iaf. :/ Tröööök! Kanske borde tvätta sofföverdragen som jag tog av igår? Haha!

Tips på saker man kan göra när man är orkeslös o har två små barn att sysselsätta önskas...

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag misstänkte att det var något sådant! Är du inte orolig att det du går ner är muskelvikt och att när du börjar äta "vanligt" så bygger du upp musklerna igen samt lägger på dig fett?



Är inte mycket för det där, men fungerar det för dig så blir jag glad.



Jag och Andreas började äta lchfkost(low carb high fat) vid årsskiftet, vilket är en viktnormaliserings "diet/levandssätt" som helt enkelt går ut på att man alltid äter sig mätt men minimaliserar kolhydraterna. Vi äter kolhydrater i form av mejeriprodukter och grönsaker.. i övrigt äter vi inte bröd(förutom det vi gör själv på annat än mjöl), mjöl, potatis, ris, pasta ja.. you name it!



nu kanske du är väldigt insatt (vad vet jag)och det kanske inte alls är en kost som passar dig när du har småbarn samt hane att tänka på. (men tar förgivet att de inte äter/dricker ditt pulver så det ändå blir att laga mat till dem)



hur som helst, anledningen till att jag skriver om det här är för att upptäckten av att äta enligt lchf är bland det bästa som hänt mig.



jag har jojobantat lite under mina dagar (provat diverse pulverdieter, soppbantning, piller, bars.. ja) det hela har resulterat i att jag fått fortsätta jojobanta för att hålla en normal vikt då min kropp sagt "nej" så fort den fått normal kost.



med lchf får jag äta mig mätt på fet mat dagligen, jag sover bättre på nätterna, har inget sötsug, inga insulintoppar (vilket för mig innebär välmående, normalt temprament), min hy har blivit mycket finare, jag har gått upp två kilo (vilket kan bero på tidigare matvanor eller att musklerna växer till sig vilket de faktiskt gör)minskat i fettmassa.



Som sagt så är det är en kost som gör att man ska nå sin normalvikt jag gick från 54 till 56 kilo, vilket fortfarande inte är speciellt mycket då jag är över 170cm lång.



Andreas däremot, han går verkligen neråt. Han har lagt på sig en hel del under åren och vägde 130kg vid årsskiftet, nu har han gått ner 20kg genom att äta sig mätt på fet och god mat.. och han fortsätter gå ner, för att inte tala om centrimeterna han tappat. (vilket är vad man gör med lchf, tappar fett och inte muskler)



nu kanske det här blev lite väl mycket reklam, det är bara det att det verkligen gjort så mycket för mig så jag ville dela med mig av det!



skulle du börja vagga dig uppåt efter du slutfört din pulverdiet och överväger något nytt sätt att bli av med fett/vikt så kolla upp lchf!



jag har inte länge någon som helst plan att börja äta kolhydrater vanligt igen. det här är livet!



förlåt för all text!



kram

2011-02-24 @ 14:28:10
Postat av: Jannica

okej, lägger till dig :)

men när jag trycker på ta kontroll så söker jag på min blogg kommer det upp två gamla profiler :/ o de kommer bara en kod så står de, klistra in detta i ett inlägg men inte de jag ska göra :/

2011-02-24 @ 17:23:04
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0