Pilates!

Nu har jag (och Tim) köpt ett "fitnesset", med yogamatta, pilatesboll o nå gummiband jag inte riktigt fattar vad man ska göra med. Men de blir nog bra. Bra att kunna träna lite hemma, då jag inte har så mycke tid att åka till ett gym o träna... Men de känns som att jag kommer slå ihjäl mej på den där bollen alltså. Haha! Undrar hur många bulor jag kommer få under första träningspasset?

Nu måste jag bara leta på lite bra övningar oxå... Någon som har några förslag?


Att dom är i den snyggaste färgen som finns skadar ju inte heller...

Kommentarer
Postat av: Jannica

KUL :D

Jag har en pilatesboll.

Sitt på bollen, rak i ryggen, så ska du ta upp knät, sen ner och ta nästa. Upprepa :P

Eller bara sitta helt rak i ryggen.

Sen crunsches på boll.

Sen en svår, sitta med knäna på den. Rak i ryggen. Håll dig borta från hårda saker runt dig för är jätte svårt om man inte har någon balans. Sen kan man bygga upp balansen så du kan stå på den ti slut ;)

2011-02-05 @ 23:25:28
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0