Tårtor...

Känner mej slut som människa. Eller hmm... Jo, de gör jag. De senaste dagarna har jag stått i köket all min vakna tid. Har gjort 4 (!) tårtor på en vecka. De gör jag aldrig mer om! Nu vill jag inte ens se en tårta på ett bra tag ;) Men dom vart ganska lyckade iaf, vilket är huvudsaken.

I fredags firade vi Line, min yngsta lillasyster, som fyllde 4 år. Till henne gjorde jag en Hello Kitty tårta. Passade henne jättebra. I tårtan va de ljusa bottnar, fyllda med vaniljmousse o hallonmousse. (skiiitgott) Spackade den med grädde, vilket tydligen funkade finfint! O som vanligt är den täckt i sugarpaste.

Lines tårta. Lite dåligt ljus bara :/

Igår va de dags att fira Mats, Tims bror, som fyllde år tidigare i veckan. O eftersom han (liksom jag) är lite Marionördig av sej så va hans tårta ganska självklar. En Super Mario tårta! :)
Önskemålet va att fyllningen skulle vara lik deras bröllopstårta, alltså ricotta/limemousse o vit chokladmousse. Hittade dock inga bra recept för de, så jag fick koka ihop ett eget :p Men de funkade ju de oxå. Bottnarna va mörk choklad, o så spacklade jag den med chokladgrädde.




De va allt för mej for now. Skriver någon rad ikväll kanske...

Kommentarer
Postat av: emelie

Superfin tårta! Hur gjorde du själva svampen? maila mig supergärna hur du gjorde! MVH Emelie

2012-04-16 @ 10:57:35

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0