Orolig för mini...

Vi va ju till BVC igår med Levis för vägning. Han hade tyvärr gått ner i vikt igen :( Så vi fick "order" om att mata honom varannan till var tredje timme nu, ist för var tredje till var fjärde. Så de har vi försökt gjort idag. De går inte så bra. Han vill knappt äta alls, o sover mest. O är han vaken vill han bara bli buren. Lite jobbigt... Tidigare idag va jag tvungen att försöka väcka honom i över en timme innan jag fick någon respons, o kunde få honom att äta. Men han vill knappt ha maten. Antingen somnar han eller så snuttar han mest på flaskan :/

Jag är orolig. Vad gör man? Bebisar ska ju vara hungriga o vilja ha mat. Levis känns mest som att han bara hänger med. Han är slö o inte alls med för fem öre. Hoppas det vänder imorrn, o att han får tillbaks aptiten. Vi ska till BVC imorrn igen o väga iaf. Hoppas han gått upp i vikt då...

Kommentarer
Postat av: Maria

Men är han inte slö och trött för att han inte orkar få ut maten ur flaskan då? Pumpar du ut maten ur flaskan åt honom? Ivan var precis så där innan jag fattade att han inte orkade själv och hjälpte honom betydligt mer. Vilken typ av napp har du? Är det easy feed?

2010-05-27 @ 00:04:08
URL: http://ettnyttliv.webblogg.se/
Postat av: Lillevi

jag läste i senaste nummret av "Vi föräldrar" om ett par föräldrar och ett barn som had LKG, och han åt inte heller förän de bytte ut nappflaskan med silikonnapp som rekommenderades av BB till en med latexnapp. Kanske kan vara värt att prova? (säger jag som inte har det minsta erfarenhet av att spädbarn eller ännu hellre av att mata dem =P )

2010-05-27 @ 08:17:13
Postat av: Milis

Lillevi: Jag har oxå läst de numret. Funderar på att byta flaska idag, men vi får se vad BVC säger, o om han börjat gå upp i vikt igen... :)

2010-05-27 @ 11:09:35
URL: http://maze.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0