Svammel deluxe?!

Det här inlägget är de nog ingen som kommer förstå sej på, o de är inte meningen att någon ska heller. Så egentligen är det bara att ignorera. Jag behöver bara skriva av mej, på mitt egna, lite säregna sätt. Vädra tankar. Lufta hjärnan. You know... Och förstår någon vad de handlar om så är ju inte de hela världen heller.

Men jag undrar... Eller ja. Jag tänker mycke. På hur allt har varit. Hur allt skulle kunna ha varit just nu. Våren är snart på väg. Eller ja, den ÄR på väg. Då kommer väl många känslor fram antar jag. Man tinar jussom... Precis som allt annat. Själv förknippar jag våren med sköna promenader o kaffe i solen. Bland annat. Men det är några saker som bara är sådär självklara när de gäller denna tid på året för mej.

Förra våren va jag ute o gick ganska mycket. I år: not so much. Vilket har sina förklaringar.
Drack kaffe gjorde jag oxå. Typ varje dag. Fast de har väl egentligen inte förändrats...

Snart är de ett år sen Devin föddes. Han fyller år. Har sin första födelsedag. De är stort! Jag kan knappt fatta de själv. Våran lilla bebis blir stor! Tyckte nyss han va sådär liten o hjälplös o bara låg o såg på... Nu är de han som står för underhållningen, o vi som ser på. Ett år går så sjukt fort. O snart har vi en till skatt. Om cirkus 86 dagar faktiskt. Bara en sån sak...

Jag skulle egentligen bara kunna skriva "rakt ut":
Hur tänker du? Tänker du alls? Finns jag? Finns Devin? Vad är din plan? Ingen?

Jag har fruktansvärt ont. Ont i hela kroppen faktiskt. Men kanske allra mest i själen. Något fattas. Eller gör de? Är de såhär de ska vara? Är de såhär de kommer vara i framtiden?

Jag önskar att jag visste. Fast egentligen kanske jag inte vill veta. Jag vet inte. Men att leva i ovisshet är värre än att veta. Även om verkligheten gör ont. Ovissheten gör ondare.

Eller?

Många, många frågor. Få svar. Inga svar.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Sötaste vännen! Det är alldeles sant, det är värre att leva i ovisshet än att leva då man vet.. Att leva i ovisshet är som att gå runt i ett vacum. Hoppas det blir att kännas bättre älskade vän, för det är du värd. Du är en otroligt vacker människa, både på insidan och utsidan! <3

2010-03-10 @ 16:12:40
URL: http://cathrineek.blogspot.com
Postat av: busan

hej...

ovissheten, att inget veta, att alltid undra är det jobbigaste som finns .. antingen får man ta reda på vad som händer eller fortsätta leva i ovissheten.

2010-03-11 @ 22:36:25
Postat av: Anonym

Det finns dom som har haft ont i flera år,gråtit så många gånger för att dom inte kommer ur sängen på morgonen, orkar inte bära matkassarna från affären mm.

Dom som skulle göra vad som helst för att få vara friska, om så bara för en dag, och kunna bära runt och ta hand om sitt barnbarn tex. utan att vara rädda för att få så ont så dom kanske tappar han.

Sen finns det dom som inte förstått detta, utan skäller ut dom för att dom tycker att dom inte ställer upp. Du borde nog lyssna på busan och ta reda på vad som händer....

2010-03-12 @ 00:19:00

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0