Dessa barnvagnar...

För exakt en vecka sen köpte vi en sittvagn till Devin. En Brio Race. Den såg ju fin ut, o priset va ju skiiitbra (tyckte jag då) 350kr kostade den. O de va ju wow, för alla andra Brio Race kostade ju minst 700kr på Blocket. Åhh vad jag är bra på att fynda sa jag till mej själv o klappade mej på huvudet. I Ludvika fanns den oxå, ska tilläggas. Inte illa!

Vi köpte alltså den. Och när vi provkörde den när vi kom hem uptäckte vi den ena bristen efter den andra... Först va de ju så att de fanns ingen sele i den. O de är ILLA! Försök få en (snart) ettåring att sitta still i en vagn. Går icke! Och när vi dagen efter skulle åka o shoppa (vi hade ju trots allt köpt en ny, smidigare vagn att gå i affärer med) upptäckte vi att den inte hade någon varukorg. Vart ska man då lägga sina jackor, o allt man handlar? De blev till att bära grejerna... Jag svor. Jag fick dessutom ont i axlarna av att putta runt på den där vagnen. Vet inte om jag är för kort för att ha en Brio??

Behöver jag säga mer än: Skitvagn! (O nej, de va inget fynd Milis!)

Så nu har jag haft koll dagligen på Blocket efter ytterligare en sittvagn. Har nog suttit någon timme varje dag tror jag. *piiinsamt* Letat efter fynd, eller en vagn som vi vill ha, för ett vettigt pris helt enkelt.

I lördags (eller va de söndags?) hittade jag ett fynd. En skitfin jogger (alltså en sittvagn med tre hjul) i Borlänge, för ynka 300kr! Jag höll på att trilla baklänges! De va för bra för att vara sant. 3 extrahjul hade den, o va inköpt 2009. De va så billigt så jag vågade inte ens ringa, ifall dom skulle råkat skriva ut fel pris i annonsen. Jag bad Tim ringa. Vilket han skulle. "Om en liten stund", som han sa. O den där lilla stunden blev till många stunder. Mina nerver dansade squaredance. Jag va så ivrig. Äntligen skulle jag få köpa mitt fynd! Efter en timme bestämde sej Tim för att ringa. Men efter en timme fanns inte annonsen kvar. Gissa vem som blev upprörd? MILIS!!! (okej, lite föööör upprörd. Jag grät lite...)

De här med barnvagnar är alltså blodigt allvar. Seriously! De är en kamp på liv o död, att hitta den perfekta barnvagnen helt enkelt...

Men så idag, kom den där dagen. Utan att jag själv visste om det. Så fort jag ätit upp min frukost satte jag på datorn o gick ut på Blocket o kollade efter en vagn. (som alla andra dagar...) Jag hittade en fin Emmaljunga Scooter från 08, en svart o blå-turkos aktig (den finaste färgen enligt mej, förutom lime) O okej pris hade den oxå, 1200kr. Inte så farligt för en vagn såg ut att vara en "lågmilare". Men jag letade hur som helst vidare. I någon timme till. (haha) För jag ville ju inte ha en Scooter, dom är ju så stora o klumpiga (egentligen inte, men ändå) Jag va mer ute efter en liten, smidig vagn. Som jag säkerligen inte ens skulle at mej fram i all denna slask. Jättebra!

Men efter några timmar berättade jag iaf för Timpen om vad jag hittat, o han tyckte att Scootern lät som en bra idé. Så han fick ringa till säljaren o höra om vi kunde komma förbi o kika på den. (dom bodde i Fagersta, vilket är 4 mil härifrån)

Väl där va de ju inget snack om saken, vi hade hittat våran vagn. (Devins egentligen, men de vart ju en seger för mej med) Den va jättefräsh, inte en skråma nånstans. O så hade den ju inte gått långt alls. 1000kr fick vi ge för den. Even better!! ;)

Så nu är jag (jag menar Devin) nöjd! Nu ska jag ta en Blocket-paus. Men bara till sommaren, för då är de dags för en tvillingvagn. Men de blir en helt annan historia...


Provsitter

NÖJD!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0