Grattis till mej?!

Idag är de min dag. De händer inte ofta... Sisådär en gång om året faktiskt! ;)

(bild från min 20-årsdag.)
Dagen har varit jättebra! Fick sovmorron (efter att först ha gått upp några gånger då...) De va nog den bästa presenten jag kunde få <3 Sen kom mina pojkar o gav mej frukost på sängen, i form av tårta o kaffe, o presenter! Jag fick jättefina gröna muffinsformar av Devin, presentkort på Indiska av Levis o en jättefin ring av Tim. Helt jättebra start på dagen ;) Sen tog vi de ganska lugnt på förmiddagen (den lilla stund som va kvar av den) O drog in till stan o handlade grädde till tårtan o disktabletter. Att sånt alltid ska ta slut när man behöver de som bäst? Grr! De blir mycke disk av kalas vill jag lova! O grädden tog tvärslut igår, jag som hade handlat på mej 7,5 dl. Jag skulle göra tårtor med vitchokladfluff (grädde+vit choklad) igår, men misslyckades totalt, så grädden ville inte tjocka när jag vispade den, trots 20 minuters vispande. Sjuuuukt! Snacka om slöseri med en halvliter grädde o 200 gram choklad :/ Bittert! (men tårtorna blev goda med vanlig gärdde oxå iaf...)

Vid 4 kom min moster, pappa, Fia o systrar på kalas. Vi dukade upp ute i solen o tyckte livet va gött. Men självklart försvann solen när vi satte oss. Typiskt svensk sommar? Eller bara min vanliga tur? Jag vet inte. Men jag klagar inte! De kunde ju ha börjat regna... ;)

Efter dom åkt hem kom Lena o Charlie förbi på en bit tårta oxå :D De gillades! En bakfull Lena, hahaha! Så kan de gå...

Nu på kvällen har jag o Tim haft de mysigt o ätit god mat. Klyftpotatis med grönsaker i ugnen, fläskfilé o vitlökssås. Noooom! <3 O nu ska jag nog snart sova. Gissa vem som ville upp 04:50 imorse? Japp. Devin. Kommer nog bli samma visa imorrn igen tyvärr...

(imorrn börjar Tim jobba igen BTW. INTE roligt...)

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0