Jakten på den försvunna vällingen...

Devin är mjölkallerigsk, som ni säkert vet. Och dricker därför mjölkfri välling, dyrt men ack så bekvämt! Devin älskar den! MEN förra veckan när jag skulle köpa den på MM va den slut. De va nu bara ett stort tomt hål där den brukar stå. Slut.

Jag frågade personalen om de hade någon på lagret. Men icke. Jag va in dagen efter o kollade. Slut. Och dagen efter de. Nix pix. Slut. Då slog de mej. varför kollar jag inte på de andra affärerna i staden? Så jag åkte till Willys, Coop Extra o Ica. Men ingen mjölkfri fullkornsvälling... Den var som "vanished". Borta!

AHAA! Då måste de ju vara Sempers fel, tänkte jag, o kikade på deras hemsida. O mycke riktigt... Visst va de deras fel. Dom kan inte tillverka den längre, pga brist av risprotein. Och kommer inte att kunna börja tillverka den förrän början av 2011. Faaaaantastiskt!

Så nu är de alltså lite av en sport de här med att hitta vällingen. Jag bara SKA hitta en förpackning! Igår kikade jag även i Västerås o Skinnskatteberg (ja, haha!!) Dock utan lycka...

Ska nog kika i Smedjebacken idag. O Konsum i Ludvika.

Återkommer... Och håll gärna utkik! De är ju trots allt mot alla odds OM man nu skulle hitta en förpackning. ;)

Borta!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Jag kollar här också och köper om jag hittar nån!

2010-07-22 @ 13:53:14
Postat av: Linnea

Skickade in Fredrik på Maxi idag för att kolla..

Om du ringer alla affärer i Borlänge kan jag ordna hem det åt dej, om någon har det inne :)

2010-07-22 @ 17:05:36
Postat av: Malin

Har sett välling för mjölkallergiker och gröt, fast annat märke än semper ^^ willys i Ludvika :)

2010-08-09 @ 22:46:14

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0