Ost på pizza?

Ser ni något konstigt med denna pizza?

Näe, inte jag heller! Men Tim gjorde...

Igår åt vi på en pizzeria här i stan, som vi annars inte brukar äta på. Oväxling förnöjer. Typ. Anyway...
De sista Tim säger innan vi går in är:

- Åhh! Här har dom ju jättevarma pizzor!
Haha, jaha, de har väl alla tyckte jag... Knäppis. Han beställde iaf en Prosciutto o jag en kycklingpanini. På hans pizza skulle de tydligen vara (här o häpna!) TOMAT OST o SKINKA. Med andra ord en helt vanlig Vesuvio sa jag till Tim. Näe! De va de minnsan inte alls de. För på en Vesuvio är de ju ingen ost på. INGEN OST??! Klart som korvspad att de är ost på en vesuvio, eller hur? O när han väl fick in sin pizza (som dessutom va skiiitvarm tydligen, jag fick känna på den (o märke INGENTING, pizzor ska vara varma)) så pekade han på osten o sa att sådär brukar inte en veruvio/prosciutto se ut. De va ju en massa ost på hans pizza.

Tim är iaf bombsäker på att de inte är ost på någon vesuvio, o har t.o.m satt 200kr på de. Så envis är han. Men han tror ju att han har rätt. Men jag VET att jag har rätt. Skillnad. Så nu väntar jag bara på er läsares kommentarer på att Tim har tvärfel, så att jag kan få inkassera 200kr.

Kom igen nu, säg att han har feeeeeel fel fel fel!! ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Alla Pizzor har ost, o Vesuvio har ost.



Han kan fråga Johanna och Tova, dom är vana Vesuvio ätare (meo dom äter bara Vesuvio)..



Du kan ju ta dom där 200kr och bjuda han på en ;-)

2010-02-07 @ 22:56:31
Postat av: Milis

Du ser... T.o.m en (snart) 3 åring o en 4 åring vet att de är ost på vesuvios! Men de tror väl inte Tim på ändå förstås ;p

2010-02-07 @ 23:30:22
URL: http://maze.blogg.se/
Postat av: Maria

Klart det är ost på vesuvio! Det är ju fan därför man köper pizzan!! ;) hahaha

2010-02-08 @ 07:51:33
URL: http://www.coxans.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej=)

Du kan hälsa Tim att det är ost på alla pizzor hehe.

Kram Therese

2010-02-08 @ 14:07:36
Postat av: Cilla

Ja, skillnaden mellan en vesuvio och en prosciutto är ju skinkan, prosciutto är en lufttorkad skinka.. :)

2010-02-09 @ 09:12:59
URL: http://domkallarmigcilla.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha, grattis. du är 200:- rikare. ;)

2010-02-09 @ 20:46:06
URL: http://sandraniininen.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0