Sjukhusvistelse...

Halloj! Nu är Levis färdig opererad. De tog nästan 3 timmar :S Till oss sa dom att de vara skulle ta hälften så lång tid, så vi vart ju jättenervösa! Men de verkar ju ha gått bra, annars skulle dom väl sagt något. Tim är nere med honom nu på uppvaket. De va bara en av oss som fick följa med denna gång...

Här på sjukhuset tycker jag allt är upponer. Jag delar rum med en annan mamma o hennes bebis (som oxå har spalt, o har opererats imorse). Himla drygt!!! Tur att hon är snäll o trevlig iaf. Men drygt att ha två nyopererade bebisar i samma lilla rum :/ Känns som att de inte kommer bli mycke sömn inatt.

Igår när vi kom hit fick vi vänta, o vänta, o vänta. Vi kom hit 11, o fick träffa första läkaren 14:30. Öronläkaren. Dom beslutade att inte sätta in några nya rör. Thank god!! Sen va de typ bara o vänta i en evighet till. Efter någon timme till fick vi träffa Malin Hakelius, Levis kirurg. Jätteduktig är hon!

När klockan va 18:30 hade vi fortfarande inte haft något inskrivningsmöte, eller haft tid för någon lunch. Allt va jättevirrigt där tycker jag... Vi hade ju tänkt gå på stan o äta eller något efter alla möten med läkare va klara, som sist. Då fick vi gå härifrån runt kl 16. Igår hann vi inte. Så vi fick köpa/äta mat här ist.

Strax innan 21 fick Levis bada inför operationen, o sen kollade vi på Desperate Housewives. Efter de somnade båda barnen på rummet som stockar. Så jag la mej kort efter de, för att få sova så mycke som möjligt.

Efter bara en minut sa de: BRAK!!
Min säng gick sönder. Aaaahh! Min rumskompis frågade om jag levde. Haha! Den va trasig innan jag la mej, men nu vart den alltså änu värre. Jag sover på en "gästsäng" med sånna där pinnar under, kanske ska tilläggas. Så jag ringde in sköterskorna, som fick leta på en ny säng till mej. Så efter 10 minuter kom dom in med en ny säng, som dom inte kunde bädda ut. Den vart mer som en sittsäng. Tror dom höll på med den i 10 minuter innan dom fick ordning på den, och då fick dom ta hjälp av avdelningens enda kille. Hmm... Så 22:30 fick jag äntligen sova! ;)

Från kl 5 imorse skulle Levis fasta. Så jag väckte honom strax innan o matade honom, men han halvsov o åt inte alls speciellt mycke. Och sov sen vidare till 8. Duktig kille!! :) Så vi fick sova lite inatt iaf, o ladda upp batterierna inför natten som kommer. Har en känsla av att den inte kommer bli lätt... Man hör ju dom andra barnen som har gjort samma operation, It ain't pretty :/

Kl 10:40 imorse tog dom Levis till operationen, o så opererades han i ca 3 timmar.

Och han har alltså opererat mjuka gommen nu, den bakre delen av gommen.

That's all for now!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0