Lägesrapport!

Halloj! Vi är kvar i Uppsala. Läget är ganska oförändrat. Levis vägrar äta. De enda vi har fått i honom sen igår morse är typ 50ml saftsoppa. Känns inge bra!

Igår va nog den värsta dagen ever! Jag ville bara springa här ifrån. Gå under! Levis infart (heter de så?) till droppet slutade funka, så de fick försöka hitta nya ställen att sätta en. Vilket inte va de lättaste. De va fyra olika läkare som försökte få i nålen, på diverse olika ställen, utan att lyckas. De stack han överallt. Det va så hemskt att se, så vissa gånger kunde jag inte ens vara kvar i rummet. Jag bröt ihop. Ville inte se, inte höra. Usch så de gjorde ont i mej. Levis va jätteledsen, i flera flera timmar, utan att jag kunde trösta honom. Han behövde ju sitt dropp, för att få i sej lite näring.

Dom stack han t.o.m i huvudet några gånger. Så idag ser han ut som en riktig prickekorv :/Men efter ca 4 timmars försök fick dom till det. Då hade jag gått ner på stan. Jag klarade inte av att vara där ens. Känns ganska dåligt av mej, men så är de. De finns inget värre än att se sitt barn fara illa o inte må bra.

Idag har Levis varit utan dropp igen, för att se om han kanske skulle bli sugen på att äta. Men icke! Han är mest hängig o nästan apatisk. Bryr sej inte om nånting. Han bara är. Sköterskorna här har iaf gett oss olika saker att ge honom att äta. Men han vill inte ha något. Vi har testat saft, saftsoppa, ersättning o piggelin. Levis vrider bara bort huvudet o skriker :(

Att få åka hem känns långt bort. Kommer vi behöva fira jul här? Nyår? Näe, kanske inte riktigt. Någon dag måste de väl vända o bli bättre?! Men snart tar hoppet slut. Han blir ju bara sämre o sämre, lilla Levis.

Imorrn åker Tim hem. Devin är kvar hos pappa o Fia. De känns bra att han fått vara där under hela tiden. Jag vet att han har de jättebra där. Han har t.o.m lärt sej två nya ord, Fia o Leo (deras katt). Usch vad jag saknar honom!! Saknar honom så att de gör ont! Men imorrn får han iaf komma hem igen o vara med Tim. Alltid något...

Nu ska jag försöka sova lite. Är astrött. Håll tummarna för oss, o på att Levis börjar äta imorrn.

God natt! Tack alla som tänker på oss ♥

Kommentarer
Postat av: Emmy - Mamma till Jack o gravid med nr2



Usch blir jättelessen när jag läser dina inlägg. Hoppas hoppas att det vänder snart och att han börjar äta lite, fasiken va jobbigt du måste ha det.



Kram

2010-12-19 @ 11:27:30
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0