Året som gått, Del 2.

Juli:
Vi fick kallelsen till Levis första operation.

Jag köpte min älskade mobil (stooor dag)

Jag fick min första cupcake-beställning.



Kom på att jag ville börja göra tårtor, mer seriöst...

Vi umgick jättemycke med Maria o Göran ♥

Vi (Tim) köpte vårat första salvattensakvarie



Levis fick bättre (o finare) tejp till läppen. Även en bättre krok.



Jag började gå promenader, som jag tyvärr snabbt insåg att min kropp inte ville vara med om :/

Jag va på möhippa för Frida, min svägerska.





Augusti:
Tim va på svensexa för Mats, hans bror.

Mats o Frida gifte sej.

Jag gjorde min första beställda tårta, till Rasmus dop.



September:
Jag gjorde några tårtor till. Bla. chilitårtan o tutt-tårtan.





Levis opererades för första gången, läpp- o näsplastik, på Akademiska sjukhuset i Uppsala.


Levis före operationen


Dagen efter op.


En månad efter op.

Levis fick 3 öroninflammationer = Gnällig bebis som hade ont 24/7.

Vi startade vårat andra saltvattensakvarie.

Oktober:
Jag va ut för första gången sen Levis föddes.

Gjorde mer tårtor.



Jag o Tim va barnlediga, o gick ut o åt o såg på Magnus Betnér.

Levis opererades igen. Öronen denna gång.

November:
Förlorade en vän :/

Gjorde en massa tårtor. Igen...




Devin va typ sjuk hela månaden, o va på dagis en dag hela nov.

Började renovera hallen.



December:
Gick till dagis varje dag, i typ 20 minus. Minnesvärt. Brr!



Devin fick sin bob, som han älskar!

Gjorde tre tårtor på tre dagar.



Levis opererade bakre gommen, och vart tvungen att ligga kvar på sjukhuset i en vecka. Gommen vart inflamerad o han vägrade äta. Väldigt jobbig vecka :(





Jag julstökade, bakade, städade, snodde gran o köpte julklappar på tre dagar.

Vi firade jul med alla våra nära o kära.

Levis lipade sej igenom hela julen.





Jag blev alltmer ledsen över osämjan som började i januari.

Avslutar året med goda vänner o deras barn.


De va alltså mitt/vårat år. Ett år som jag sent kommer att glömma, men helt skulle vilja (iaf delar av det). Eller ja, de är väl både och. Att Levis föddes är ju de bästa/störta som hände, o de är jag jätteglad över! Han är ju inte sjuk-sjuk, eller hur man ska säga. Han har ju "bara" en missbildning. Det kommer ju att bli bra, men de kommer att krävas en massa tid o slit.

Nästa år kan bara bli bättre. De bara är så. Det känns skönt med en "nystart". Jag behöver det. Jag har fått vara stark så pass länge nu, så att de snart inte går längre. Jag hoppas att nästa år kommer innehålla mindre prövningar, mindre tårar, mindre sjuka barn o mer glädje, skratt o vänner. Det är de som behövs. Ingen osämja, inget tjaffs. Att bara vara glada (även för det lilla) o ta hand om familjen. De är något jag tänker försöka satsa på.

Jag tycker att de känns lite klychigt att ha nyårslöften, men i år ska jag ha några.
* Jag ska bli mer hälsosam, o gå ner mer i vikt (-18 kilo sen i maj 2010),
* Jag ska börja plugga/skaffa ett jobb,
* Jag ska bli gladare och jag (och Tim!!) ska försöka hitta mer tid för varandra.


De va nog allt för mej, i år. Hoppas ni får ett riktigt bra 2011. Det ska jag försöka få iaf :)
O så hoppas jag att ni fortsätter att läsa bloggen oxå.
Puss på er!!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0