April april!!

Idag när posten kom vart jag sådär på lagomt bra humör. Fick brev från Folksam, där dom tyckte att de va helt okej av dom att HÖJA min försäkring på bilen. Bara för att jag adressändrat. Adressändrat från ett hushåll som inte ens har någon försäkring hos dom, till ett hushåll som har bil, MC, hund, villa you name it, we got it. Typ! O så skriver dom i brevet att ju fler försäkringar vi har hos dom, ju billigare blir de. Skämtar ni??

Nu är dom iaf utskällda, o jag har fått min "billiga" försäkring igen... Allt fridens!

Men så va de ju de här med min sjukskrivning. Jag är ju sjukskriven, men bara i två veckor (idioter, tror dom att jag ska bli bra på något mirakulöst sätt på två veckor? Efter 3 månader med besvär? Tss) Så idag va jag tvungen att ta tag i de oxå. Att fixa förlängd sjukskrivenhet alltså... Så jag fick prata med någon virrig tant i telefon hos vårdcentralen. Min doktor skulle ringa upp mej på tisdag. Men varför kan de vara så svårt att ringa ett snabbt samtal? Ska de behöva ta 6 dagar?? Också ganska skämtsamt...

Men de som tar priset för denna dag är den ljuvliga räkningen jag fått. Fick först en räkning på mitt läkarbesök på 125kr, vilket är precis vad jag väntat mej. MEN i kuvertet låg även en till räkning. På 313kr. Där de står "Gula taxan läkare". Vad menas med de?? Jag har inte träffat någon gul taxläkare. (han va turk, inte asiat) Jag har inte ens hund längre... Näe, men seriöst... Man blir ju lite fundersam. Ska man behöva betala 438kr för att få träffa en läkare som kan konstatera att jag har så ont att jag nästan är invalid? NEJ! Så de tog jag oxå upp med tanten på vårdcentralen. Hon sa att de va pga en lapp som min läkare hade skrivit ut o skickat hem till mej tillsammans med mitt sjukintyg. En lapp som är på två och en halv rad, där de står att jag har besvär med foglossning och inte kan ta hand om min 14 månader gamla son. VAFFAN!! För de första så är Devin 12 månader o för de andra så tycker jag de är helt orimligt att behöva betala över 100kr per skiven rad på ett jävla papper. Sjukt sjukt sjukt! O de värsta av allt är att lärkaren nämnde inte något om att de kostar 313kr att skriva den där lappen, vilket dom annars är himla noga med, enligt tanten i telefonen. Hon sa även att de va fult gjort. Ja, de är de!! Men vad hjälper de mej? Jag har fortfarande en helt värdelös lapp hemma, som de t.o.m står fel i, som jag är tvungen att betala 313kr för. De måste vara det största aprilskämtet hittills idag... Eller kanske någonsin...

Nu väntar jag bara på att den virriga tanten hos vårdcentralen ska ringa upp mej o skratta o säga: APRIL APRIL! Känn dej lurad!!

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0