Tröttheten slår till...

Idag har varit en dag fylld av K:n. Började med att hämta en kattbebis till Tims mamma. (hennes två äldsta katter har hon varit tvungen att avliva för ett tag sen, pga diverse sjukdommar, stackarn) Så idag fick hennes katt Cleo äntligen sällis igen. Good for her! Kattungen fick namnet Sixten, o är den minsta kattunge på 10 veckor jag nånsin sett(sägs de iaf, jag tror den är yngre, tyvärr) Men men. Nu kommer den till ett bättre hem iaf. Skönt.

Efter att vi hämtade Sixten åkte vi vidare till Marie o David, på kalas. Basse fyller 18år imorrn. (läs: idag) Grattis grattis. Tusan vad mycke kalas de har blitt på sistonde. I måndags va de Seb (min kusin), i onsdags va de Marie, o nu Basse... O i lördags va de Kjellgrens tur. O i fredags va de Tims mamma som blev ett år äldre. Uj uj. Mycke kalas. Mycke tårta. Myyyycke kaffe. För mycke kalorier. Huvva mej! Men nu ska de väl vara lugnt ett tag hoppas jag. Ska på tal om kalorier börja med Camebridgekuren på måndag förresten... Undrar hur de kommer gå då. Hoppas på resultat. Är så trött på dom där dryga gravidkilona som sitter kvar. Nu ska dom bort. Uppdaterar er mer om de när de är aktuellt. ;)

Efter kalaset tyckte jag att de va dags att jag fick min kinamat, som Tim lovade mej när jag fyllde år. Lika bra att äta de nu, innan jag börjar med pulverdiet jussom ;) Så de blev de idag. För j-la gott. Nom nom! O när man ätit massa god mat blir man trött, de vet ju alla... Så då gick vi upp o kramades lite i sängen, medan Devin låg o lekte i sin säng. Han älskar verkligen sin sängmobil. Han kan ligga o kika på den hur länge som helst. :) Han har förresten kommit på för någon dag sen att han kan låta högt. Nästan skrik-jållra. Låter ganska roligt... O så kom han på "på riktigt" hur man vänder sej till mage igår. Förut har de tagit ganska lång tid. Men igår sa de bara swosh, så låg han på mage. O så går de en stund, så blir han förbannad o vill ligga på rygg igen. O så rätt som de är så ligger han i skriker på mage igen. Myyycke spring blir de. Haha. Sötnosen min <3

Sen drog vi till Tims mamma en stund o drack kaffe igen, o hälsade lite mer på kattungen. Tror de är en riktig vilde den där saken ;) Skojs.

Devin somnade när vi kom hem, typ elva, o de tänkte jag oxå göra. Men jag blev fast här vid datorn. Skittrött är jag. Så trött att jag gjorde fel när jag skulle blanda hans mat. CRAAAAP! Jag hade i en skopa för mycke. (nej, jag ammar uppenbarligen inte, o de är mitt val, o min ensak. Tack) Snacka om dumhuvve. Nu måste jag vara vaken typ en halvtimme till, o bara vänta på att vattnet ska koka/svalna innan jag får sova. Smart som fan... Good job Milis. Jaja. Någon gång måste vara den första... Så ni har min trötthet att tacka när ni läser detta väldigt igenomtänkta inlägg. Annars skulle jag sovit för länge sen.

Nu har nog vattnet svalnat. Så nu gör jag ett nytt försök med maten. Wish me luck! På återskrivande...

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0