Lista...

Graviditeten med Devin!
Vilka var dina favorit kläder? Ett par svarta mammabyxor & en lila tröja.
Vad var din/dina favorit rätter? Mjaa... Älskade semlor ett tag, o även lussebullar ;) O nyponsoppa.
Vad var dina/din favorit dryck? Nyponsoppa o kaffe. (i början fick jag hålla igen lite på antalet koppar t.o.m)
Vad tyckte du inte om? Kaffe, på slutet. Konstigt nog.
Var det någon favorit rätt som ändrades? Nope. Kinamat <3
Vad var du mest sugen på? Bakverk ;)
Hade du halsbränna? Ja, fast bara i några dagar på slutet. Uhha! 
Hade du sammandragningar? Jaa. Ganska ofta, från vecka 28. Drygt som tusan.
Mådde du illa? Inte så värst... Spydde aldrig eller något. Bara på forlossningen, haha!
Vilken sovställning var bäst? På magen/sidan. Typ framstupa sidoläge.
När var din BF dag? 4 Mars 2009.
Gick du över tiden? Ja, 16 jävliga dagar.
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 25 kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja, fii fan. Såg ut som en jättebebis ett tag.
Hur var ditt psyke? Ganska ostabilt. Kunde grina åt de mest konstiga sakerna.
Gnällde/klagade du? Inte innan "övertiden". Då började jag klaga ganska rejält,
Vad trodde du det var för kön? Trodde de va en flicka först...
Visste du vad det var för kön? Japp.
Hur låg ditt SF mått? Kommer inte ihåg. Tror jag låg ganska normalt.
Var du rädd för något? Att bebisen skulle vara sjuk, eller få missfall. Och att få en jättebebis :S
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jadu... Inte som den blev iaf. Allt krånglade.
Hur ser du på graviditeten idag? Mys mys mys. De enda jag inte gillade va väl dom där veckorna efter BF, dom va dom värsta ever.

Förlossningen:
När började din förlossning? Typ kl 14:00 den 19 Mars 2009 (Devin kom 04:50, 20:e Mars)
Hur började den? Som stoppa upp en ballonggrej i muttan på mej >_< Sen tog dom hål på hinnorna så vattnet gick.
När åkte du/ni in till förlossningen? Tror vi åkte hemifrån runt 07:30 den morgonen. Fick komma upp på förlossningen runt 14:00.
Varför? För att dom skulle göra en överburenhetskontroll. Kolla med UL o CTG så att Devin mådde bra. O så va de lite fostervatten, så då satte dom igång förlossningen.
Vem/vilka åkte du in med? Tim.
Fick du/ni åka hem igen? Ehm, näe...
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Falu Lasarett.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2 cm tror jag.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Oj. Mycke... Jag spydde upp min goda jordgubbsshake, bl.a. O så försökte dom få mej att kissa i en skål. De va inte poppis... O så fick jag feber en sväng.
Vilka/vilken var med under förlossningen? Tim, en barnmorska o en undersköterska (?).
Tog du nått smärtstillande? Ja, EDA o lite lustgas
Grät du? Näe. De tror jag inte...
Vad tyckte du var jobbigast? Att förlossningen inte startade av sej själv. De kändes trist...
Var du rädd för något? Att Devin skulle vara för stor för att få ut naturligt.
Hur ser du på förlossningen idag? Känns inge kul att tänka tillbaks. Men va värt de när dom la Devin på mitt bröst för första gången. De va den underbaraste känslan jag varit med om.

Barnet:
Vad blev det för kön? En pojke.
Hur mycket vägde barnet? 3900 gram
Hur lång var barnet? 51 cm.
Vad var huvudomfången? 36 cm.
Hur mådde barnet? Han mådde bra, men hade lite slem i halsen, som dom fick suga ur.
Fick 9-10-10 har jag för mej, i apgar.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0